Krzysztof Zalewski ps. Zalef, jeden z bardziej wziętych polskich wokalistów, a także multiinstrumentalista, kompozytor i aktor (główna rola w Historii Roja), nową płytą Zabawa zaskakuje. „Życie to nie zabawa, tylko zawody” – śpiewa w tytułowym utworze i uznaje to za motto tej płyty, ale sam się bawi. Można było się spodziewać mocnych, rockowych piosenek, w których Zalewski czuje się najlepiej, tymczasem otrzymaliśmy płytę eklektyczną, z mocnymi motywami elektronicznymi, w której najważniejszy jest rytm. Nadal jednak uważa to za rocka, bo „inaczej nie umie”– jak mówi w wywiadzie. Kontynuuje popowe próby znane z wcześniejszej płyty – Złoto, oparte na pomyśle karykatury postmodernistycznej estetyki. Zderza ze sobą różne style, pozbawiając je oryginalnego uroku. To nie jest łatwe granie i słuchanie; jest hałaśliwie, chwilami denerwująco. Można odnieść wrażenie, że na płycie najważniejsze jest zaprezentowanie możliwości wokalisty.
W północno-zachodniej Nigerii porwano kolejnego kapłana. Ksiądz Emmanuel Ezema z plebanii parafii św. Piotra w Rumi, został porwany przez uzbrojonych mężczyzn 2 grudnia, poinformowała diecezja katolicka w Zarii, cytowana przez portale Fides i Vatican News.
Diecezja zaapelowała o modlitwę o jego uwolnienie. Na razie nie wiadomo, czy doszło do kontaktu z porywaczami, ani czy zażądano okupu.
Fenomen francuskiego kina religijnego wreszcie zobaczą polscy widzowie. Głośny film „Najświętsze serce” („Sacré Coeur”) – produkcja, która we Francji stała się sensacją i nieoczekiwanym przebojem box office’u – wejdzie do polskich kin 20 lutego 2026 r. Dystrybutorem jest Rafael Film.
„Najświętsze serce”, wyreżyserowane przez Sabrinę i Stevena Gunnell, zaskoczyło francuską branżę filmową już w pierwszym tygodniu wyświetlania: uzyskało najlepszy od 2021 r. wynik liczby widzów na jedno wyświetlenie. Mimo skromnego budżetu i braku znanych nazwisk film przyciągnął tłumy – przed kinami ustawiały się kolejki, a widzowie opuszczali seanse głęboko poruszeni. Dodatkowej rozgłosu dodały kontrowersje: zakaz ekspozycji plakatów w metrze i na dworcach czy odwołanie seansów w Marsylii tylko zwiększyły zainteresowanie publiczności. W kilka tygodni film obejrzało ponad 400 tys. widzów.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.