Dwie dobre, cenione, inteligentne polskie artystki są w zupełnie innym miejscu na tzw. scenie muzycznej. Sanah jest gwiazdą, która gdy ma kaprys – jak tym razem, nagrywa płytę zawierającą bardzo zróżnicowane piosenki, może nawet miszmasz, w różnych muzycznych poetykach i stylach, ballad, popowych numerów i gości – jak Dawid Podsiadło – nie wyłączając. Płyta brzmi jak kaprys Sanah, chyba dziś największej gwiazdy polskiej piosenki. Sanah – Zuzanna Grabowska – nie musi się za bardzo ścigać z kimkolwiek, może sobie pozwolić na płytę kaprys i umieścić na niej np. Balladę o pancernych wykonaną z Vito Bambino. Nie musi, ale usprawiedliwia się trochę w piosence Miałam taki kaprys.
Druga gwiazda – Ranko Ukulele, czyli Marta Grenda, musi trzymać fason, nie może sobie pozwolić na fanaberie, bo wciąż wschodzi i nie wiadomo, jak będzie. Konkurencja, w jakiej występuje, jest nadzwyczaj trudna. W poetyckie, nienadęte teksty, wykonywane z ukulele – instrumentem strunowym szarpanym – w ręku, trzeba się wsłuchać, żeby je docenić. – Niektóre są wesołe, inne trochę mniej, a jeszcze inne zupełnie absurdalne, tak jak życie – mówi o swoich piosenkach artystka. Wsłuchajmy się, a dostrzeżemy, jak twórczość Ranko – skądinąd tłumaczki języka khmerskiego! – jest autentyczna; artystka niczego nie udaje.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
Ostatni w tym roku zjazd Ekumenicznej Szkoły Biblijnej odbył się w sobotę 20 grudnia br. i zgromadził na trzech wykładach ponad 100 słuchaczy szkoły, którzy ostatni weekend tegorocznego adwentu poświęcili na studiowanie Słowa Bożego.
Podczas dzisiejszych zajęć słuchacze wysłuchali trzech wykładów nawiązujących do biblijnych uzdrowień Jezusa zapisanych w Ewangeliach synoptycznych, prezentowanych w dwóch tradycjach chrześcijańskich – katolickiej i luterańskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.