Siódmy już Orszak Trzech Króli przeszedł tradycyjnie ulicami miasta. O godz. 14.15 orszaki wyszły z czterech tomaszowskich parafii: św. Rodziny, św. Jadwigi Królowej oraz Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski połączonej z orszakiem z parafii św. Antoniego. Wszyscy – prowadzeni przez królów: Kacpra, Melchiora oraz Baltazara – przeszli ze śpiewem na ustach do kościoła Najświętszego Serca Jezusowego.
Na tutejszej parafialnej scenie kolędowała młodzież z parafii Najświętszego Serca Jezusa, następnie po wysłuchaniu Ewangelii, a także odegraniu scenki teatralnej uroczyście złożono pokłon Dzieciątku Jezus. Warto zaznaczyć, iż w rolę króla Baltazara wcielił się, podobnie jak w latach ubiegłych, mieszkający w Tomaszowie Etiopczyk Mamuye W. Silassie, rolę Kacpra odegrał Eduard Jemieljanow, Ukrainiec mieszkający od kilku lat w powiecie tomaszowskim, natomiast Melchiorem był Paweł Chojnacki. Rolę Świętej Rodziny odegrali państwo Janeccy z parafii Najświętszego Serca Jezusa ze swoim małym synkiem Leosiem.
Na zakończenie orszaku rozstrzygnięto konkursy na najpiękniejszą szopkę oraz gwiazdę betlejemską. Następnie w kościele Najświętszego Serca Jezusa odbył się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu kapeli góralskiej z Koniakowa.
...26 grudnia w niektórych kościołach wierni obrzucają kapłana owsem?
W drugi dzień świąt Bożego Narodzenia w Kościele katolickim wspominany jest św. Szczepan. To pierwszy męczennik, który został ukamienowany za przyznanie się do wiary w Chrystusa. W niektórych parafiach, zwłaszcza na rolniczych terenach, nadal jest kultywowany zwyczaj święcenia ziaren owsa. Kościół uznał zwyczaj obsypywania się owsem za symbol męczeństwa i kamieniowania św. Szczepana, a kamienie zastąpił owies. Podczas gdy kapłan odmawia specjalną modlitwę i kropi wiernych wodą święconą, przechodząc środkiem świątyni, ludzie obsypują go owsem. Poświęcony owies przynoszony jest do domu i dodawany do ziarna przeznaczonego na wiosenny wysiew w polu. Gospodynie na św. Szczepana szły z wiadrem owsa do sąsiada, składały życzenia zdrowia i pomyślności, a owies rozsypywały na podłogę. W niektórych miejscowościach do świątyń obok owsa przynoszony był również groch. Część poświęconych ziaren gospodarze podawali zwierzętom, a resztę zachowywali do wiosennych siewów.
Śmierć Benedykta, Jana, Mateusza, Izaaka i Krystyna, pierwszych męczenników Polski obraz umieszczony w kościele opactwa Kamedułów w Bieniszewie
W 1001 r. przebywał w Pereum cesarski krewny Bruno z Kwerfurtu. Pełen zapału, żył Bruno myślą o pracy misyjnej w Polsce i jej krajach ościennych, o czym musiała być mowa w czasie niedawnej wizyty cesarza u Bolesława Chrobrego. Niewątpliwie Bruno skłonił św. Romualda, który myśl misyjną podejmował kilkakrotnie w życiu, do wysłania na północ małej ekipy misjonarskiej. Wybrani zostali do niej Benedykt i Jan, cesarz zaś wyposażył ich w księgi i naczynia liturgiczne, może także w inne środki na drogę.
Gdy w początkach 1002 r. przybyli do Polski, na dworze Bolesława Chrobrego zdziwienia nie wywołali, bo rzecz omówiona musiała być już wcześniej, być może w czasie zjazdu gnieźnieńskiego.
Niemal w przededniu Dnia Ubogich, 12 listopada Kościół Rektoralny Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach przekazał dla podopiecznych z Dzieła Pomocy św. Ojca Pio 150 porcji ciepłego bigosu oraz pieczywo.
Środki na zakup posiłku pochodziły z Funduszu Miłosierdzia. - To już nasza tradycja, że każdego miesiąca kupujemy dla osób potrzebujących ciepły posiłek. Dziś zawieźliśmy bigos ugotowany przez kucharzy restauracji Agape. Na niedzielę zaś przygotowujemy dwieście par ciepłych skarpet na zimę. W tym trudnym czasie na pewno przydadzą się tym, którzy nie mają swoich domów – mówi Małgorzata Pabis, rzecznik prasowy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.